چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
در آینه رسانه ها سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۲۵:۱۳

تدوین مخزن هوشمند برای چاه نفتی یکی از میدانهای اروندان
ایران دریلینگ: مسئول طرح مخزن هوشمند پژوهشگاه صنعت نفت گفت: تدوین سناریو مخزن هوشمند برای چاه نفتی یکی از میدانهای شرکت نفت و گاز اروندان در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.به گزارش خبرنگار شانا، تورج بهروز با اعلام این خبر، مزایای زیست محیطی فناوری مخزن هوشمند را برشمرد و گفت: تاثیر مثبت در سلامت محیط زیست و ارتقای ایمنی، از مزایای هوشمندسازی چاه است و به کمک جداسازهای درون چاهی نفت و گاز، میزان تولید گازهای نامطلوب تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی ایجاد مزیت رقابتی و ارزش افزوده را از مهمترین مزایای استفاده از این مخازن عنوان و تصریح کرد: پیاده سازی این فناوری می تواند سبب بهبود مدیریت فرایندهای تولید از چاه، مخزن و میدان شود.
بهروز یادآور شد: همچنین استفاده از این مخازن، هزینه های تعمیر و تکمیل را کاهش داده و  به بهبود فنی و اقتصادی فرایند توسعه میدان و شتاب در فرایند تصمیم گیری می انجامد.

وی هدف از طراحی فناوری مخزن هوشمند را بومی سازی این فناوری دانست و گفت: استفاده درست از این مخازن، ضریب برداشت را بین پنج تا ١٠ درصد افزایش می دهد و باعث تولید صیانتی از مخزن می شود.بهروز یادآور شد: فناوری مخزن هوشمند، مجموعه ای به هم پیوسته از فرایندها، نیروهای انسانی کارآمد، سخت افزارها و نرم افزارهایی است که تولید نفت و گاز را پایش، کنترل و پیش بینی می کند.
به گفته وی، چاههایی که به وسایل سنجش اندازه گیری و کنترل درون چاهی مجهز باشند، قابلیت دریافت و انتقال را داشته و نسبت به چاههای معمولی، کنترل پذیری بیشتری دارند.


  کد خبر : 74
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :